فیلم | اهتمام آیت‌الله ناصری در تربیت فرزند
کد خبر: 4184141
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
گفت‌وگوی ایکنا با فرزند آیت‌الله ناصری / ۳

فیلم | اهتمام آیت‌الله ناصری در تربیت فرزند

حجت‌الاسلام محمدرضا ناصری، فرزند آیت‌الله محمدعلی ناصری درباره حساسیت این استاد اخلاق نسبت به تحصیل فرزندانش می‌گوید: در ایام تابستان ما را هم به حجره خودشان می‌بردند و این هم یک روش تربیتی بود تا ما طلبه شویم. حاج آقا بعد از ظهرها برای بنده و یکی دو تا بچه طلبه‌ ۱۲، ۱۳ ساله، معراج السعاده می‌گفتند و این در حالی است که کمتر روحانی سراغ داریم که هم مکاسب و رسائل بگوید و هم برای چند بچه طلبه کتاب مقدمات درس بدهد.

حجت‌الاسلام محمدرضا ناصری، فرزند آیت‌الله محمدعلی ناصری؛ استاد اخلاق شهر اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، درباره حساسیت آیت‌الله ناصری به تحصیل فرزندانشان گفت: ایشان به تحصیل علم حساسیت زیادی داشتند و وقتی ما به ایران آمدیم در شهر دولت‌آباد مستقر شدند که حدود ۱۲ کیلومتر با اصفهان فاصله دارد؛ حاج آقا صبح شنبه به اصفهان می‌آمدند و عصر چهارشنبه به دولت آباد برمی‌گشتند و کارهای تبلیغی و منبر و سخنرانی و مراجعات داشتند.

حضرت آیت‌الله ناصری با مرحوم پدرشان هم‌حجره بودند و یک ساعت به اذان صبح پدر و پسر بیدار می‌شدند و تا اذان صبح عبادت و مطالعه می‌کردند و در ایام تابستان ما را هم به حجره خودشان می‌بردند و این هم یک روش تربیتی بود تا ما طلبه شویم. از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۱ و نیم لمعه و حج و طهارت و ارث، رسائل و مکاسب و کفایه را درس می‌دادند و ظهر غذای حاضری بود که ایشان با مرحوم پدربزرگ ما و بنده با هم می‌خوردیم؛ پدر مرحومشان عادت داشت شب‌ها آبگوشت بخورد و آن وقت برق هم در مدرسه نبود و با گردسوز سر می‌کردند. حاج آقا بعد از ظهر برای بنده و یکی دو تا بچه طلبه‌ ۱۲، ۱۳ ساله، معراج‌السعاده می‌گفتند و این در حالی است که کمتر روحانی سراغ داریم که هم مکاسب و رسائل بگوید و هم برای چند بچه طلبه کتاب مقدمات درس بدهد.

انتهای پیام
captcha